Direct naar

    Personenalarmering

    Personenalarmering is er voor noodsituaties waarin je direct hulp nodig hebt. Het is een hulpmiddel om zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen blijven wonen. Voor Personenalarmering werkt Carintreggeland nauw samen met Alerta meld & zorgcentrale. Alerta zorgt voor de apparatuur en de afhandeling van alarmoproepen en Carintreggeland zorgt voor de zorgondersteuning als dat nodig is na een alarmering.

    Bij de aanmelding voor personenalarmering geef je aan wie er in geval van nood komt helpen: een vriend, familielid of zorgprofessional. Als je kiest voor zorgondersteuning door Carintreggeland, dan vraag je ook een Clavisiokluis aan zodat de zorgprofessional toegang heeft tot je woning. Je kunt bij je eigen zorgverzekering nagaan of er recht is op een vergoeding voor het gebruik van personenalarmering.

    Carintreggeland levert geen zorgondersteuning voor alarmering als je in zorg bent bij een andere zorgorganisatie. Wanneer dit wel het geval is, zal Alerta de mogelijkheden met je bespreken.

    Aanmelden

    Je kunt aanmelden via de website van Alerta. Lukt het niet de aanvraag online in te vullen, dan kan je bellen met Alerta via 074 255 0080. De aanvraag wordt dan samen met een medewerker van Alerta (telefonisch) ingevuld.